نقدی بر برنامه های  کودکانه

مهاجمان فرهنگی به منظورگسترش فرهنگ های اِلحادی خویش و کسب سلطه اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی به کشورهای دیگر،از روش ها ابزارهای گوناگون استفاده می کنند.این ابزارها و روشها متناسب با اوضاع فرهنگی،اجتماعی واقتصادی گروه وملت مورد هجوم از تأثبرات منفی برخوردارند که شناخت ویژگی ها و میزان اثربحشی آنها، در درک بهتر تهاجم فرهنگی مؤثر است. آنچه می خوانید نگاهی کوتاه به روند نفوذ دشمن در بوستان روح و روان کودکان مسلمان است:

موش

خود برتر بینی،نژاد پرستی ، تجارت در عرصه فحشاء،تجارت برده،انحصار معاملات طلا و نقره،تحریف کتب آسمانی ، ربا خواری ، رشوه ، جاسوسی و...اینها ویژگی های ناپسند بودند که نفرت اروپاییان را از یهودیان برانگیخت ، به حدی که مردم اروپا روی نشان دادن نفرت خود یهودیان را به موش تشبیه کردند.حیوانی که عامل اصلی بیماری طاعون به شمار می آید. چون رخنه موش به هر مکان آلوده ای و بیماری همراه است.شهود عینی این تنفر در تئاتر«تاجر ونیزی»نوشته ی«شکسپیر»مشهود است.این تئاتر شخصیت تاجر یهودی طماعی را به تصویر می کشد که جامع تمام رذائل اخلاقی است.پس از نفوذ یهود در دستگاه دولتی انگلیس ، دیگر کسی این نمایشنامه را به روی هیچ یک از صحنه های تئاتر انگلستان ندید.

بر همین اساس اروپایین به کودکان خود آموخته اند تا برای در امان ماندن از شرّ یهودیان ، از آنها دوری کنند.متفکران  و سران یهود که اغلب از سرمایه داران بزرگ دوران خود هعستند ، به فکر راهکار های اساسی بودند.

لابی صهیونیسم(گروه فشار صهیونیست در هالیوود) با استفاده از ابزار قدرتمند تلویزیون وارد عمل شد و با ساخت انیمیشن هایی که ستاره آن موش بود،این حیوان را موجودی دوست داشتنی جلوه داد.درهمین راستا مجموعه های معروف و فوق العاده محبوب«میکی موس»،«تام وجری»و«استوارت لیتل1و2»ساخته شد.

اولین شخصیت مشهور آثار«والت دیسی»،میکی موس،نمادی از همان یهودی سرگردان  و بی کسی است که مدام از سوی رقیبان قوی تر تهدید می شود واو با اتکاء به زیرکی خودش بر همه آنها پیروز می شود.بعد از میکی موس،«جری» جای خود را در درون کودکان دنیا باز کرد.موش بی آزار و دوست داشتنی انیمیشن «تام وجری» که با گوش های پهن  و چشم های درشتش همیشه بر تام ،گربه نادان و احمق داستان ، پیروز می شود و او را مجبور به تسلیم در برابر خود می کند.در این مجموعه هرگاه جری به کمک احتیاج پیداکند ، دشمن تام یعنی سگ به کمک اومی آید.این سگ بزرگ  خاکستری،نماد کشور آمریکاست که در این کارتون ، بی آزار وپشتیبان ستمدیدگان نشان داده می شود.کودکان یهودی مفهوم سمبل موش را دقیقاً می فهمند.این آثار در القای حس اعتماد به مخاطبین یهودی نقشی چشم گیر دارد.

فیل

کلیشه ی شخصیت های مطرود  و گوشه گیری که به دلیل زشت رویی توسط دیگران تحقیر می شوند ، در انیمیشن های صهیونیستی به  وفور یافت می شود.شخصیت هایی که در نهایت ، ناتوانی و زشتی آنها به قدرت و زیبایی تبدیل می شود وآنها  با بهره گیری از توان اعجاب انگیز خود بر همه مشکلات غلبه می کنند و غبطه رقیبان را برمی انگیزند.انیمیشن«دامبو فیل پرنده»در زمره این گروه از آثار است.مادر دامبو برخلاف سائر فیلها که کلاهی منگوله داری به سر دارند،کلاه عرقچین مانند مخصوص یهودیان را به سر دارد و به جرم دفاع از فرزندش در اسارت به سر میبرد.دامبو نیز طی عملیاتی ، پرچمی را در سیرک به اهتزاز در می آورد که بی شباهت به پرچم رژیم اشغالگران نیست.

اردک

در کارتون«جوجه اردک زشت»قهرمان داستان اردکی گوشه گیر،،آواره و زشت روست که در پایان به قویی زیبا تبدیل شده که به سمت خورشید بال می گشاید.عبارت«رفتن به سوی خورشید»در تورات بیان شده و در بین یهودان اینگونه رایج است که منظور از آن ، بازگشت به سرزمین موعود است.در کارتون«لوک خوش شانس»شخصیت محوری ، گانگستری سفید پوستی است که نماد کلانتر قانون اومانیسی آمریکایی  به شمار می رود.لوک همواره تنهایی ، غریبی و آوارگی خود را زیر لب زمزمه می کند.او  با چهره و اخلاقی نیکو،اسب بذله گو به نام«ساله» و سگی خنده رو به نام«بوش وگ» جذابیتی دو چندان می یابد.لوک در جست وجوی مجرمان و تبهکاران هیچگاه با شکست روبرو نمی شود.در بعضی قسمت های این کارتون ، لوک متمدن ومهربان،فرشته نجات سرخ پوستان ساده لوح و نیز مردمی از فرقه های مذهبی خرافی می باشد اینگونه القا می شود که بدون مداخله او ، جنگ قبیلگی  ظلم و تبهکاری همه جا را فرا می گیرد.

اما این سؤال همیشه باقی است که خانه ی لوک کجاست؟چرا او همیشه به سوی خورشید در حال غروب،آرام و آهسته حرکت می کند؟ وچرا این ترانه را زیر لب زمزمه می کند:«من گاوچرانی تنها هستم که از خانه ام دور افتاده ام».

I am poor lone some cowboy and along away from home.

مادر

کلیشه کودک مانده از میراث اجدادی یا دور مانده از آغوش گرم مادری ، تداعی گر یهودی مظلوم و دور مانده از سرزمین مادری خویش است.داستان«هاچ،زنبور عسل»،«بنر»،«حنا دختری در مزرعه»و...به کودک یهودی می فهماند که باید به دنبال مادر زیبا و نورانی خود باشد و غیر یهودیان موجوداتی ترسناک ، بد جنس و بدبو هستند که می خواهند او را ازبین ببرند.

برخی از آثار کمپانی های صهیونیستی نیز محملی برای پیام ها ی سیاسی به شمار می آید.برای نمونه کلیشه «کودک شیطانی» قهرمان داستان با زیرکی بر دشمنان که قصد تجاوز به خانه ی او را دارند ، چیره می شود و آنها را به شدت مجازات می کند.در مجموعه طنز«تنها در خانه» ردّپای چهار جنگ اعراب و اسرائیل و شکست اعراب در جنگ به وضوح مشاهده می شود.

شیر

در کارتون شیرشاه ،شیر نماد سلطه جهانی یهود است.در تورات آمده است:«یعقوب در میان امت ها وقوم های بسیار مثل شیر در میان جانوران جنگل و مانند شیر درنده در میان گله های گوسفندی خواهد بود که هنگام عبور پایمال می کند و می درد و کسی نمی تواند مانع اوو شود.قوم اسرائیل در برابر دشمنانش خواهد ایستاد و نابود می شود».

آیا اینک هنگام این کارتون ها برای کودکانمان،جای کمی تأمّل و درنگ نیست!!!؟