جاسوس بازی 9 – اثرات جاسوس بازی چیست؟

– اثرات جاسوس بازی چیست؟

تا کنون توضیحاتی در رابطه با جاسوس ها گفته شد که همه ی این موارد مربوط به کشور عزیزمان ایران می باشد مخصوصا مواردی را گفتیم که همین چند روزه ی اخیر برای مردم مشکلاتی را ایجاد کردند، مانند گروه های منحرف منافقین که افرادی مزدور را اجیر کردند تا پرچم مقدس ایران را به آتش بکشند و یا صوفیان داعشی مسلکی که به ظاهر عاشق مولا هستند و شیعیان ایشان را با خودرو زیر می گیرند و همچنین خطرناک ترین این گروه که گروه شیعه انگلیسی هستند و بنابر فرمایش آقا امام رضا خطرشان از دجال بیشتر است؛ را بیان کردیم و هم اکنون اثرات این اعمال در تاریخ ایران و اسلام را بیان می کنیم.

همیشه اینگونه بوده که اشیاء گران قیمت و باارزش دشمن داشته اند و هرچه این شیء باارزش تر باشد دشمن بیشتری دارد و بیشتر تلاش می کنند که یا آن شیء را بدست بیاورند و یا اینکه آن را نابود سازند چرا که قانون تجارت شیطانی بر این اساس است؛ در این میان کشور ایران هم از لحاظ منابع طبیعی دارای ذخایر سرشاری است و هم از لحاظ موقعیت مکانی که شاهراه می باشد و قدمتی چند هزار ساله دارد و از همه مهمتر از نظر دین، کامل ترین دین را دارد، پس دشمن چشم طمع بیشتری به این کشور دارد و با ترفند های بیشتری می خواهد این کشور را به استعمار خویش درآورد و اینگونه است که همیشه در هر اتفاقی ایرن پایه ثابت آن اتفاق است؛ حال اثرات این دشمنی و اینکه تجهیز نیروهایی به اسم جاسوس برای این کشور چه بوده؟

اثرات این جاسوس بازی شامل:

1. کشته و شهید شدن و هدر رفت نیروهای این کشور بوده، چه در زمان قدیم به خاطر سلاطین بی کفایت که کشتار میلیونی به راه می انداختند[1] و چه هم اکنون به صورت موردی جوانان را شهید می کنند[2].

2. مشغول درگیری های داخلی شدن و غفلت از دشمن: جنگ داخلی همیشه خطرناک ترین نوع جنگ است و انسان زیرک یا نمی جنگد و اگر هم جنگید خارج از خانه ی خویش می جنگد[3].

3. عقب ماندگی: عدم پیشرفت از همه لحاظ که فرد را مجبور می کند همیشه زیر دست باشد و به کم راضی باشد مانند زمان قاجار که نفت ایران را به مفت می بردند و شاه ایران می گفت این مایع بد بو چیست که انقدر فرنگی ها او را دوست دارند؟ و قرارداد ننگین دارسی را امضاء کرد تا آیه الله سید جیکاک هایی به وجود بیاید[4].

4. عدم گسترش دین: از قدیم گفته اند «شکم گشنه دین ایمون نداره» مردمانی که همیشه سرخورده بودند و همیشه در جنگ بوده اند و دچار فتنه های مختلف داخلی و خارجی بوده اند دیگر وقت گسترش دین را ندارند و حتی توان حفظ دین خود را ندارند و دچار خرافات می شوند و راحت هر چیزی را داخل در دینشان می کنند و می پذیرند. مانند زمان رضا خانی که حرف های روشنفکری گسترش یافت و راه پیشرفت در رهایی دین بود، بدون اینکه این ملت توجه کنند عواقب این حرف و عملشان چیست[5].

ادامه نوشته

جاسوس بازی 8 - جاسوس بازی از منظر امام رضا(علیه السلام):

- جاسوس بازی از منظر امام رضا(علیه السلام):

بعد از شناخت جاسوس از جنبه های مختلف که همه ی مطالب برای بصیرت بیشتر بود، این حدیث آقا امام راضا(علیه السلام) را بهتر متوجه می شویم:

فِي صِفَاتِ الشِّيعَةِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ (عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ) عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْخَزَّازِ قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا ع يَقُولُ إِنَّ مِمَّنْ يَنْتَحِلُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ- مَنْ هُوَ أَشَدُّ فِتْنَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنَ الدَّجَّالِ- فَقُلْتُ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اخْتَلَطَ الْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اشْتَبَهَ الْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ[1].

امام در این حدیث آخر الزمان را از دید دیگری بررسی می کنند که مشکل شیعیان تنها دشمنان خارجی نیست بلکه مشکل کسانی هستند که ادعای مودت اهل بیت را دارند، است و فتنه ی این گروه از دجال خطر ناک تر است.

راوی علت این خطرناکی را جویا می شود، که امام ابتدا عمل این گروه را بررسی می فرمایند و بعد از آن نتیجه ی این عمل می فرمایند و در آخر وضعیت اهل بیت را بیان می کنند که اگر اهل بیت در بین مردم این گونه شوند چه می شود را بیان می دارند.

حال بند های این حدیث را توضیح می دهیم:

بند اول: عمل این گروه به ظاهر محب این است که دشمن را دوست و دوست را دشمن می دارند،مانند گروه شیعه ی انگلیسی که ملکه ی انگلیس را از سادات می دانند و آقا بهجت را دشمن و منافق می دانند و با الفاظی که لایق خودشان است به او ناسزا می گویند.

بند دوم: نتیجه ی این برعکس کاری ها این می شود که حق و باطل با هم آمیخته می شود و قدرت تشخیص و تفکیک از بین می رود.

ادامه نوشته

جاسوس بازی 7 – همفکران و حامیان جاسوسان چه کسانی هستند؟

– همفکران و حامیان جاسوسان چه کسانی هستند؟

هر عملی نیازمند حامی و همفکر دارد و هرچه کار سخت تر باشد این حامیان باید قوی تر باشند و از لحاظ اطلاعاتی نیروهای زبده تری داشته باشند.

در کل حامیان جاسوسان تنها یک گروه هستند که می خواهند نور خدا را در دل مردم خاموش کنند و حیوانیت را رواج دهند و اقداماتی انجام می دهند[1]، مانند:

حمایت مالی: اولین قدم برای برپایی هر کاری بحث مالی آن کار است که هسته ی اصلی سازمان های جاسوسی است. مانند گروه منافقین و گروه های دیگر که تنها خون خواری می کردند.

حمایت رسانه ای: برای بقا و در پوش گذاشتن بر اقدامات غیر اسانی لازم است و حتی این اقدامات را رنگ و بوی انسانی می دهند و برایش فلسفه ای تعریف می کنند.مانند گروه شیعه انگلیسی که تا کنون ده ها شبکه ی ماهواره ای در اختیارشان است.

حمایت عاطفی: بیشتر در مورد رژیم کودک کش اسرائیل صادق است و او را از ظالمی به مظلوم تبدیل می کنند.

حمایت تسلیحاتی: که مربوط به گروه های وحشی مانند داعش و طالبان و صوفیان داعشی مسلک است.

حمایت فکری: این گروه سالیان دراز است که با حق می جنگند، برای همین دارای اطلاعات و تجربیات زیادی هستند. مانند قوم بنی اسرائیل که از زمان پیامبران برای نابودی نسل بشر کار می کنند و اتاق فکر های قوی با افراد کار کشته دارند.

ادامه نوشته

جاسوس بازی 6 – ارزش و جایگاه جاسوس در نظام های مختلف؟

– ارزش و جایگاه جاسوس در نظام های مختلف؟

بعد از بیان علل پیدایش جاسوس ها و ثمرات آنها باید بررسی کنیم و ببینیم در هر زمان و مکانی ارزش جاسوس چیست؟ حتی بررسی کنیم در هر مکتبی با چه دیدی به جاسوس ها نگاه می کنند؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوئیم در دنیای ما همیشه بین حق و باطل تضاد بوده، پس دنیا را از حیث زمانی و مکانی و حتی مکتبی به دودسته ی حق و باطل تقسیم می کنیم و هر کدام از این دو دسته تلاش دارند افراد بیشتری را به خود جلب کنند و حکومت خویش را در جهان مستقر سازند و لازمه ی این عمل نیازمند فاکتور هایی مانند نیروی نظامی، مهندسین،پزشکان،روحانیون و جاسوس هایی که با تمام قدرت برای هرکدام از این دولت ها خالصانه کار کنند.

قبل از بیان ویژگی های این دو دولت و دیدشان نصبت به جاسوس ها مقدمه ای کوتاه را باید بیان کنیم و آن اینکه طبق نظر شیعه تمام ادیان و پیامبران الهی و انسان ها در هر عصری محترم هستند و حتی لازمه ی دین داری شیعیان اعتقاد به این امر است ولی در رابطه با عمل به دستورات و استفاده از کتب این ادیان نظر خلاف دارد؛ بدین گونه که تمام ادیان الهی را تحریف شده می داند و تنها قرآن است که تحریف نشده و از مجاری اهل بیت(علیهم السلام)باید تفسیر شود و الا تفسیر به رای می شود.

بنابر این مقدمه دنیای کنونی ما به دو دسته ی حق گراین که همان گروه مقاومت و ظالمان که همان اربابان زر،زور و تزویر هستند تقسیم می شود.

ادامه نوشته

جاسوس بازی 5 - ثمرات جاسوس ها برای اربابانشان چیست؟

- ثمرات جاسوس ها برای اربابانشان چیست؟

در طول تاریخ افراد جاسوس وجود داشتند، چرا که حکومت ها وجود داشتند و هر حاکمی برای بقای حکومتش نیازمند این افراد بوده و علت این نیاز شامل:

دریافت اطلاعات دقیق از امکانات دشمن بوده تا در وقت فراغت بتوانند خود را تجهیز کنند و راه مقابله را پیدا کنند و خود را به توانایی های دشمن برسانند و این مورد تنها شامل همجمه های نظامی نمی شود. مثل مشغول کردن مردم دنیا به سرگرمی های مختلف برای مقابله با رشد تفکر انقلاب شیعی

مورد دیگر اینکه نیازمند افرادی بودند با ویژگی های خاص مثل: هم زبان بودن با جامعه ی هدف و وفادار بودن به اربابان شیطان صفت و ساده لوح بودن و خشک مذهب بودن و ... برای اینکه در دل دشمن نفوذ کرده و خراب کاری کنند و دشمن را مشغول دفع دشمن داخلی کنند مانند عصرکنونی ما که آمریکا و هم پیمانانش با ایجاد گروهک هایی قصد دارند محو مقاومت را به زانو درآورند و اثراتش این است که برای خود حاشیه ی امن ایجاد کنند و جلوگیری کنند از نفود انقلاب اسلامی و از همه مهمتر مردم را نسبت به مقاومت و حتی دین دل سرد کنند مانند همان کاری که در اروپا در واقعه ی کشتار «سن‌بارتلمی» انجام گرفت و مردم به این نتیجه رسیدند که به طور کامل دین را کنار بگذارند چرا که عامل خونریزی و عقب ماندگی خویش را جنگ های بی حاصل قومی و قبیله ای می دیدند.

ادامه نوشته

جاسوس بازی 4 – ویژگی جاسوس های انسان نما چیست؟

– ویژگی جاسوس های انسان نما چیست؟

پس از بیان روحیه ی این گروه که همگی انسانهایی فقیر هستند، باید بررسی شود که عملکرد و ویژگی این گروه چیست؟ به صورت خلاصه می توان گفت دو ویژگی در این گروه وجود دارد:

ویژگی اول: که ظاهری است و ما فردی را می بینیم که علی الظاهر پر تلاش و روشن فکر و بسیار پایبند به اصول اساسی نظام است و این افراد اگر در بحث دین باشد بسیار متعبد هستند و اگر در بحث سیاسی باشد مفسرین و ایده پرداز بسیار قوی و اگر تاریخ شناس هستند تحلیل گر تاریخ هستند و بسیار هنرمندانه این موضوعات را به نفع دشمن رقم می زنند، به گونه ای که دشمن به آنها بلندگو می دهد تا نظراتشان در جامعه پخش شود، مانند طیف شیرازی که ملکه ی انگلیس را سید می دانند و عارف بالله آقا بهجت را خائن معرفی می کنند و ... .

ویژگی دوم: این ویژگی باطنی است و افراد زیرک و عالم می توانند بفهمند، آنان که علم و عملشان همگی در راستای حق و حقیقت می باشد، قدرت تشخیص دارند و جامعه ی اسلامی باید گوش به سخنان این عالمان ربانی بدهد و بنابر روایات متعدد، این گروه ناجیان مومنان هستند در آخر الزمان ....

در کل این گروه را با این ویژگی ها می توان معرفی کرد که: نفوذی هستند و مانند انگل می خواهند مجموعه ای را خراب کنند[1]، انسانهایی دو چهره هستند و قدرت عرض اندام به تنهایی را ندارند، سروری و آقایی نمی خواهند بلکه همیشه خود را پله می کنند برای دیگران، مومنین را با زبان تحقیر و تمسخر می کنند، با اربابان شیطانی خویش راحت هستند[2].

ادامه نوشته

جاسوس بازی 3 - چرا برخی از افراد جاسوس می شوند؟

- چرا برخی از افراد جاسوس می شوند؟

به زبان ساده تر اگر بخواهم بگوییم چگونه می شود، یک انسان به مملکت و یا منطقه ی زندگی خود خیانت می کند و اطلاعات هرچند بی ارزش را به اجنبی می دهد و به عبارتی حاضر به همکاری با دشمن قسم خورده اش می شود؛ که ضرر این همکاری برای خود او حتمی است چه خواسته برای اطرافیان و یا آیندگان؟ به نمونه ی قابل لمس و نزدیک به عصر مان باید توجه کنیم، خوش خدمتی رضا شاه به اجنبی ها که حتی اجازه ی دفن او را در کشور خودش را نداشت و یا پسر او که بعد از این همه خدمت وقتی از ایران فرار کرد، اربابانش به او اجازه ندادند به آمریکا برود بلکه او را به یک بیمارستان که متعلق به افراد روانی بود بردند و چه خوب کشور های غربی نوکران خویش را می شناسند و در عمل به ما می گویند هر کس برای اجنبی کار کند دیوانه ای بیش نیست.

حال اگر بخواهیم به صورت ساده و خلاصه علت عمل زشت این گروه را بیان کنیم به دو علت مهم که جامع ترین علل است اشاره می توانیم داشته باشیم:

علت اول: عامل مادی که شامل:

فقر فرهنگی: فرد در خانواده ای بی فرهنگ و سست بنیان پرورش یافته و نمی فهمد ارزش و زد ارزش چیست و این فرد ممکن است ظاهرا در یک خانواده ی پولدار زندگی کند، ولی خانواده دغدغه ی فرهنگی نداشته و فقر فرهنگی داشته، مانند خانواده ی آخوند های انگلیسی

 فقر مالی: فرد در خانواده ی فقیر از لحاظ مالی بوده و مشکل چند برابر می شود مانند رضا شاه که اولین پادشاهی بود که کشور را ملک خود نمی دانست بلکه آن قسمتی را اموال خود می دید که به نام او بود

فقر جسمی: فرد برای جبران عیب و نقصی در جسمش دست به بعضی از اعمال می زند که خود را بزرگ جلوه دهد و جبران کننده ی نقصش باشد. مانند گروه های جدایی طلب که در برخی از روئسایشان وجود دارند و می خواهند با جدایی خود را بزرگ جلوه دهند.

ادامه نوشته

جاسوس بازی2 -انواع جاسوس:

- انواع جاسوس:

همانطور که در مطلب اول خدمت دوستان در رابطه با نشانه های جاسوس حرف زدیم در این جا لازم است در رابطه با انواع جاسوس که قابل فهم و ملموس باشد نکاتی بیان کنیم؛ باید گفت افرادی که برای اجنبی جاسوسی و یا خدمت می کنند به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته اول: دسته ای هستند که بدون علم دارند در پازل دشمن خدمت می کنند که خود به چند گروه تقسیم می شوند:

گروهی نا خواسته وارد شده اند که ثمره ی آنها سوءاستفاده قرار گرفتن است و از اول مهره ی سوخته هستند و برای هیچ گروهی ارزشی ندارند مانند سوءاستفاده از یک عابر یا پیک و ....

گروه دیگر که نسبتا با علم وارد این منجلاب می شوند نیز عملا مهره ی سوخته هستند چرا که دشمن شناس نیستند و قضیه را جدی نگرفته اند که دشمن از کوچک ترین نقطه ضعف ها استفاده می کند و به کم راضی است  برای همین می گویند ما اطلاعات بی ارزش و حتی روزمره ای را برای دشمن فرستادیم ولی نمی دانند همینکه مهره ی دشمن بشوی خود جرم بزرگی است مانند برخی از کاربران اینترنت که برخی از مطالب را برای دشمن می فرستند و یا به درخواست دشمن برای دیگران می فرستند.

گروه سوم و گروه آخر گروهی هستند که می گویند کار ما به نفع مردم است و حتی به کارشان تقدس و آب و رنگ دینی نیز می دهند و بسیار محکم به گمان خودشان در مسیر حق حرکت می کنند ولی در باطن در مسیر دشمان نظام حرکت می کنند، در انقلاب ما نمونه های آن بسیار هستند مانند: مجاهدین خلق و یا صوفیان داعشی مسلک و یا شیعیان انگلیسی که حتی نشان افتخار از دشمنان این مردم گرفته اند ولی باز نمی فهمند و برای اربابانشان خوش خدمتی می کنند و به این نظام ضربه می زنند و جوانان بسیاری را به خاطر شهوات خویش و نفهمی هایشان به شهادت رسانده اند.

ادامه نوشته

جاسوس بازی1 -آیا جاسوس ها نشانه ای دارند؟

-آیا جاسوس ها نشانه ای دارند؟

واسه بعضی ها اینطوری هست که میشه جاسوس ها رو از ظاهرشون تشخیص داد، در تصورات این افراد جاسوس ها چهره ای لاغر و کشیده که آرامش و مرموز بودن در آن موج می زند و این نشانه ها هرچه در یک فرد استخوانی و کشیده باشد و مقداری سوءظن به آن آمیخته شود، یقینا آن فرد جاسوس است.

همانطور که می بینیم، این دید بسیار ساده لوحانه و کارتونی است، هرچند این ویژگی ها اگر در یک فرد باشد می توان گفت که این فرد شاید جاسوس باشد و یا ضمینه ها و روحیات این کار را دارد، ولی در کنار این نظر، نظر دقیق تری هم وجود دارد و آن اینکه جاسوس ها را نمی توان طبق یک قاعده ی کلی و ظاهری در آورد که فرد به سادگی بتواند او را تشخیص دهد، چرا که جاسوس ها برای راه یابی به یک سیستم ابتدا خود را هم عقده ی اصول و قوائد آن سیستم می کنند و حتی ممکن است بسیار قوی تر و با شور و حرارت تر از افراد آن سیستم پی گیر اهداف و مطالبات آن سیستم باشد و مانند موریانه به سیستم ورود می کنند و از درون باعث فساد یا انحراف و حتی نابودی آن سیستم می شوند.

در دنیای امروزی ما ممکن است جاسوس ها به صورت فردی باشند و یا گروهی و یا اینکه ممکن است فرد بداند که دارد نقش جاسوس را بازی می کند و ی

ادامه نوشته

میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

میلاد حضرت فاطمه زهرا

بهار آمد بهار آمد بهاری سرخوش و زیبا / گل افشان شد زمین از طلعت آن بانوی رعنا
خزان برگ ریز و فصل سرد این جهان طی شد / شکوفه سرزد و بانگ هزاران گشته پر غوغا
خدا داده به احمد دختری نیکوتر از گوهر / که هر گوهر تراش از سفتن و هشتن شود رسوا
الا ای فاطمیون فاطمه دخت رسول آمد / خدا داند که مسرور است از میلاد او مولا
خدیجه کوثر آوردی بود کوثر تو را یاور / خدا نازد بر آن طفلی که با مادر کند نجوا
از آن ساعت که هم صحبت شده در بطن با مادر / برون شد درد و غم از سینه آن بانوی غرا
نیارد چرخ بهتر از وجودش بانویی دیگر / نبارد آسمان جز شوق او بر دشت و بر صحرا
حدیث قدسی لولاک در شأنش شده نازل / ز یمن مقدم او شد زمین و آسمان بر پا
خسارت دیده نبود هر که دیده آفت از گیتی / زیان کار است آنکه بغض و کینه دارد از محبوبه یکتا
ندارم هیچ غیر از سوز و سازی بر سر کویش / همه شعر و غزل هایم نثار حضرت زهرا
چرا بر خود نبالم من شدم مدحت سرای او /  خدا را شکر گشتم ریزه خوار سفره صدیقه کبرا

شاعر: جواد کلهر

چرا گریه نمی کنم ... ؟!

گریه

چرا گریه نمی کنم ... ؟!

ساعت 9 صبح شده، هرچی می خوام برم بیرون از خونه نمی تونم، نمی دونم چیکار کنم؟ آخه امروز چند جا سخنرانی دارم، صبح که از خواب بیدار شدم یه جوری بودم، نمیدونم باید دلتنگ باشم و گریه کنم یا خوشحال باشم و بخندم؛ برا اینکه حالم بهتر بشه ظرف ها رو شستم و غذای ظهر رو آماده کردم، حتی گرد گیری هم کردم ولی نمیدونم چرا امروز انقدر زمان دیر می گذره ... ؟!

یه دفعه به خودم نهیب زدم و گفتم: بابا تو دیگه پنجاه سالت شده، تمام عمر منتظر چنین روزی بودی، آرزوت این بود که مردم ببیننت تا بتونی اونچه که دوست داری رو بگی، آرزوهات رو بگی؛ یه نفس عمیق کشیدم و به خودم گفتم: آروم باش ... !

نشستم و خودم رو بررسی کردم، چرا انقدر حالم بده؟ چرا گریه نمیکنم؟ الان یه هفته شده، ناسلامتی من مادر هستم، ...

ادامه نوشته

نامادری:

ام البنین مادر ادب

نامادری:

هر واژه ای بار معنایی دارد که این معنا به محض شنیده شدن به ذهن افراد متبادر می شود؛ برای مثال وقتی می گوییم «آب» این معنا به ذهن متبادر می شود که آب مایعی است قابل شرب و این معنا، معنای مشترک و عام یا اصلی آب است ولی برای هرکس ممکن است معنای خاصی نیز داشته باشد که این قسمت با علم واژه شناسی و علوم مرتبت به ادبیات هر ملل و قومی تفاوت دارد و بسته به شرایط و ذهنیت فرد حاصل می شود.

هر کس بسته به نگرش خویش از دنیای اطراف و اتفاقاتی که در طول عمرش رخ می دهد، برخی از واژه هایی که می شنود برایش زنده کننده ی معنای خاصی است؛ مثلا افراد رزمی کار با شنیدن واژه ی مشکی سریع به ذهنشان کمربند مشکی که بالاترین نماد در ورزش های رزمی است، متبادر می شود و یا برای پژوهشگران و دانشجویان لباس فارغ التحصیلیشان و یا برای زنان مسلمان چادرمشکی و ... و برای هرکس هر واژه ای به صورت جداگانه معنای خاص می دهد.

اما کلمه ای که می خواهیم آن را بررسی کنیم واژه ی نامادری است که برای برخی نماد ظلم است به کودکان زن اول که مظلوم واقع شده اند، ولی همیشه این گونه نیست چرا که در تاریخ اسلام نمونه ای داریم که نامادری نماد مهر محبت و ایثار شده و حتی پسران خود را فدای فرزندان زن اول همسر خویش کرده و با این عمل خود را به نزدیکی و همجواری بالاترین زنان اسلام رسانده.

بعد از شهادت بانوی دوعالم و یتیم شدن فرزندانش زنی وارد خانه ی امیرالمومنین شده ...

ادامه نوشته

شبهات فاطمیه 27 - بازتاب شبانه خاک شدن حضرت زهرا در جامعه چه بود و واکنش مردم چه بود؟

شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها - درب نیم سوخته

- بازتاب شبانه خاک شدن حضرت زهرا در جامعه چه بود و واکنش مردم چه بود؟

این شبهه آخرین شبهه از زندگی کوتاه مدت حضرت زهرا بعد از رحلت آقا رسول الله می باشد که برای محققین و شبهه پراکنان ایجاد شده یا خواهد شد و این بدین معنا نیست که سوالات در رابطه با حضرت تمام شده بلکه راه و اینکه شناخت ایشان بعد از شهادتشان تا قیام آقا صاحب الزمان ادامه خواهد داشت و هم اکنون به آخرین شبهه پاسخ خواهیم داد:

1. مردم برای خاک سپاری به درب خانه ی امام آمدند که ناگهان متوجه شدند که کار تمام شده و این موضوع باعث شد که مردم دچار عذاب وجدان شوند و خود را ملامت کنند و اثزاتش در ادوار بعدی حکومت این غاصبین بماند.

2. سران سقیفه، شبانه دفن شدن حضرت را ضربه ای سخت به مشروعیت خود می دیدند به امام اعتراض کردند و تصمیم گرفتند چهل قبر را حفر ...

ادامه نوشته

شبهات فاطمیه 26 - امیرالمومنین چگونه توانست به وصیت حضرت زهرا عمل کند؟

شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها - درب نیم سوخته

- امیرالمومنین چگونه توانست به وصیت حضرت زهرا عمل کند؟

برای اینکه خائنین به پیامبر نتوانند از جنازه ی بی بی دوعالم آبرویی برای خود بخرند و خون حضرت هدر نرفته باشد و این موضوع ننگین برای همیشه در ذهن مسلمین باقی بماند که این گروه منافق کارهای بی شرمانه ای انجام دادند؛ لازم بود مولا مراحلی را انجام دهد که وصیت سرور زنان دوعالم به خوبی اجراء شود:

مرحله اول: با افشای خبر شهادت حضرت سیل جمعیت که در پیشاپیش آنها نخبگان بودند به سمت خانه ی حضرت سرآزیر شدند که اباذر به دستور امام به مردم گفت که کار نماز و دفن فاطمه به تاخیر افتاده و با این خبر مردم متفرق شدند و موقعیت برای غسل و دفن حضرت در شب آماده شد.

مرحله دوم: امام چند تن از زنان که محرم اسرار بودند، همچون ام سلمه، اسماءبنت عمیس، فضّه و ام أیمن را خواست که پیکر مطهر بی بی را غسل دهند و کفن کنند.

مرحله سوم: برای خاک سپاری امام چند تن از خواص حضرت زهرا را خبر کردند مثل: سلمان فارسی، عمار یاسر، ابوحذیفه، مقداد و عقیل، همه ی این بزرگواران چه زن و چه مرد تنها یاران و کسانی بودند که مولای متقیان می توانست به آنها اعتماد کند و امین خود بداند .

مرحله چهارم: برای اینکه قبر مشخص نباشد آثار قبر ...

ادامه نوشته

شبهات فاطمیه 25 - چرا حضرت زهرا بعد آن برخورد با خلفاء، زنان انصار را به حضور پذیرفت؟

شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها - درب نیم سوخته

- چرا حضرت زهرا بعد آن برخورد با خلفاء، زنان انصار را به حضور پذیرفت؟

حضرت زهرا(سلام الله علیها) می دانستند زمان زیادی ندارند و بعد از آن مولا تنها می شود، برای اینکه مشکلات ایشان را نسبتا کم کند با هر گروهی برخورد و سخن خاصی داشتند، برای نمونه زنان انصار که علت به حضور پذیرفتنشان را در ادامه بیان می کنم:

1. حضرت با وجود اینکه در بستر بیماری بودند ولی از آخرین موقعیت ها برای روشن گری و بصیرت دهی و اینکه پیام معنوی و سیاسی خود را به گوش مردانشان و آیندگان برساند نیز استفاده کردند هر چند که زنها در این ظلمی که به خاندان وحی شده بود دخالتی نداشتند ولی انسان و مسلمان که هستند پس مسئولند در برابر این ظلمی که به تمام مسلمین در تمام اعصار شده.

2. ایشان با این عمل می خواستند بفهمانند که مشکل تنها گروه غاصب است و مشکلی با مردم ندارند و یا اتمام حجتی کرده باشند و بگویند در هر جایگاه و مقام اجتماعی هستید می توانید به اندازه ی خود برای پیش برد حق اقدام کنید؛ نه اینکه دنبال رفع مسئولیت باشیم و یا دنبال ...

ادامه نوشته

شبهات فاطمیه 24 - راز وصیت نامه ی الهی سیاسی بی بی دوعالم چه بود؟

شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها - درب نیم سوخته

- راز وصیت نامه ی الهی سیاسی بی بی دوعالم چه بود؟

1. بعد از این همه بی آبرویی و عدم استدلال داشتن سران سقیفه بهترین وقت برای تطهیر خود و کسب جایگاه شرعی در بین مردم نماز بر جنازه ی دختر رسول خدا بود؛ چراکه ایشان دیگر در بین مردم نبودند که از حق خود دفاع کند و غاصبین خلافت را رسوا کند و این امر با وصیت حضرت محقق نشد.

2. تنها راه برای بیان مظلومیت حضرت(چه زمان خودشان و چه آینده) ممنوعیت سران سقیفه از نماز خواندن بر جنازه اش بود.

3. با این اقدام و وصیت سوال بزرگی برای اهل حق پیش می آید، که قبر تنها دختر رسول خدا کجاست؟ و عدم پاسخ به این سوال، ایجاد انگیزه ای است برای محققین و رسوایی برای ...

ادامه نوشته

شبهات فاطمیه 23 - چرا حضرت زهرا غاصبان را به حضور نمی پذیرفت و بعد هم که پذیرفت چرا عذر شان را نپذیر

شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها - درب نیم سوخته

- چرا حضرت زهرا غاصبان را به حضور نمی پذیرفت و بعد هم که پذیرفت چرا عذر شان را نپذیرفت؟

بعد از اینکه بی بی دوعالم را زمین گیر کردند و همه ی پل های پشت سر خویش را خراب کردند و بین جامعه ی اسلامی منفور شدند ؛ خواستند عوام فریبی کنند و همان ترفند های قبلی خود را انجام دهند که ما اقوام بودیم و یک سری اقداماتی بینمان اتفاق افتاده و یا نشان دهند که هیچ چیزی نشده و بعد از آن اقدام زشت آمدیم و از ایشان حلالیت طلبیدیم و به نوعی افکار عمومی را از بحث خلافت دور کنند و موضوع را در حد زخمی شدن پهلوی دختر رسول خدا پایین بیاورند[1]؛ غافل از اینکه تقسیم بندی کار  بین حضرت و همسر گرامیشان جواب داد و آنها را مجبور کرد که عذر خواهی کنند و از این به بعد نیاز نباشد که حضرت زهرا برای احقاق حقش به مسجد برود بلکه آنها در کوچه ها راه بیفتند و بگویند ما به ایشان ظلم کردیم آمده ایم و می خواهیم عذر خواهی کنیم ولی حضرت اجازه ی خضور ندادند تا اینکه متوسل به امیرالمومنین شدند تا با سرافکندی و آبرو ریزی بیشتری به حضور حضرت برسند و حضرت در آنجا هم شروع به بیان مطالبی کردند که اینان را بیش از پیش رسوا کرد و اینک این سوال را بهتر متوجه می شویم:

1. نیت غاصبان صادقانه نبود و برای عذاب وجدان نبود بلکه می خواستند آبروی از دست رفته ی خود را به دست بیاورند و به مردم نشان دهند که این اختلافات در حد یک اختلاف خانوادگی بوده که با یک غذر خواهی پایان پذیرفت.

2. رضایت حضرت زهرا به منزله ی گذشتن ایشان از غصب فدک و غصب خلافت و همچنین مشروعیت دادن به تمام کار های آنها بود و حضرت کسی نبود که بخواهد در مقابل این کار ها ...

ادامه نوشته

شبهات فاطمیه 22 - چرا با وجود مستندات معتبر در تهاجم خلفا به خانه ی وحی برخی از علما این رفتار را تو

شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها - درب نیم سوخته

- چرا با وجود مستندات معتبر در تهاجم خلفا به خانه ی وحی برخی از علما این رفتار را توجیه می کنند؟

1. تعصب دینی که در بین برخی از علمای دینیشان است مانع می شود از اینکه حق را بگویند و مانع می شود اعتراف کنند که دین پدرانشان اشتباه بوده.

2. باوجود آگاهی نمی خواهند بپذیرند چرا که موقعیتشان اجتماعیشان به خطر می افتد.

3. نه تنها موقعیت اجتماعی بلکه ممکن است از طرف گروه های تند رو کشته شوند.

4. بر این عقیده هستند که صحابه هر کاری کنند باز عدالت دارند(با استناد به آیه ی 100 سوره ی توبه ) ولی نمی خواهند قبول کنند که این آیات برای صحابه ای است که در ایمانشان ثابت قدم هستند و آیات دیگری داریم که برخی از صحابه را منافق(منافقون آیه ی 1)وفاسق(حجرات آیه ی 6)و مرتد(آل عمران آیه ی 154) ...

ادامه نوشته

- چرا صوفیان گناباد قیام کردند؟

اغتشاشات دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران

- چرا صوفیان گناباد قیام کردند؟

هر قیام علتی دارد و اگر بخواهیم به صورت ساده علل یک قیام را بررسی کنیم از دو وجه خارج نیست:

1. گروه الف مورد ظلم گروه ب قرار گرفته اند و میخواهد خود را نجات دهد پس دنبال قدرت است.

2. گروه الف آزادی و قدرت کمی دارد می خواهد بیشتر از این آزادی و قدرت داشته باشد پس شروع می کند به کار شکنی.

حال حرکات اخیر فرقه ی صوفی گناباد نیز شامل یکی از این دو مورد می شود که می خواهند قدرت بیشتر داشته باشند و یا آزادی بیشتری داشته باشند تا به راحتی اعمال عبادی خویش را انجام دهند؛ ولی چرا حکومت به آنها توجه نمی کند و سران این گروه را زندانی می کند، مگر اینها انسان نیستند و حق حیات ندارند؟

جواب این سوال و اینکه چرا قیام کردند، بر می گردد به شناخت ما نسبت به این گروه که آئین و دستور این فرقه به پیروانش چیست، آیا قدرت طلبی و کسب مقامات بالا در آئینشان وجود دارد یا نه ؟

تا آنجا که در تاریخ وجود دارد فرقه صوفیه بر این باور بود...

ادامه نوشته

شبهات فاطمیه 21 - مستندات تهاجم به خانه ی وحی در منابع اهل سنت چیست؟

شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها - درب نیم سوخته

- مستندات تهاجم به خانه ی وحی در منابع اهل سنت چیست؟

1. ابو عبید قاسم بن سلام(م-224 ه) در کتاب«الاموال» می گوید:

(عبد الرحمان می گوید: در بیماری ابوبکر که منجرب به مرگش شد به عیادتش رفتم؛ پس از احوال پرسی به من گفت: من در دوران زندگی خود بر سه کاری که انجام داده و سه کار که انجام نداده ام افسوس می خورم و ای کاش در باره ی این سه کار هم از رسوا خدا سوال کرده بودم... یکی از سه کار که نباید انجام می دادم، این که ای کاش حرمت خانه ی فاطمه را نشکسته بودم و به خانه اش حمله نمی کردم.)

2. ابن شیبه (م-239 ه) در کتاب«المصنف»می گوید:

(هنگامی که مردم با ابوبکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه ی فاطمه به گفت و گو و مشاوره می پرداختند. خبر به عمر بن خطاب رسید. او به خانه ی فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا! محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از او خود تو. ولی به خدا سوگند! این محبت، مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه ی تو جمع شوند، من دستور ندهم تا خانه را بر آنها بسوزانند. عمر این جمله را گفت و بیرون رفت و چون علی و زبیر به خانه باز گشتند، دخت گرامی پیامبر به علی و زبیر فرمودند: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود، خانه را بر ما بسوزاند. به خدا سوگند! عمر آنچه را که قسم خورده انجام می دهد.)

 3. علامه بلاذری (م-270 ه) در کتاب«انساب الاشراف»می گوید:

(ابوبکر برا ی بیعت، به دنبال علی فرستاد و چون وی از بیعت ...

ادامه نوشته

- پلورالیسم یا مَجاز مُجاز:

- پلورالیسم یا مَجاز مُجاز:

به صورت خودمانی معنایش می شود همه مُجازند بدون فیلترینگ، بدون درگیری و همه می توانیم کنار هم باشیم بدون تنش و صلح داشته باشیم بدون جنگ از هر نوعش؛ کلامی زیبا برای آنان که در جامعه ی ماشینی امروز هر لحظه درگیر هزاران مشکل هستند و نا زیبا برای متعصبانی که خود یا گروهشان را بر حق می بینند.

هرکدام از این نظریات یک ویژگی مثبت دارد که اگر موافق هر نظریه ای باشیم و ویژگی مثبت آن را بنگریم در جامعه ی امروزیمان دچار مشکل نمی شویم چرا که در این روزگار مردم دو دسته شده اند: عده ای بی توچه به اطرافشان می گویند همه حق هستند و کاری به رشد جامعه ندارند و عده ای دیگر یا با بغض علی شیعه می کشند و یا با حب علی ماموران انتظامی را زیر می گیرند؛ با این توضیحات می توان گفت این دو نظر در عمل و نظر غیر قابل اجرا هستند.

راه حل این مشکل تنها در این است که هر کس در هر گروه و فرقه ای برای این کار کند که حق را ببیند و حق را بدون هیچ انحصاری منتشر کند، 

ادامه نوشته

شبهات فاطمیه 20 - چرا حضرت زهرا یک تنه جلوی دشمنان ایستاد؟

شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها - درب نیم سوخته

- چرا حضرت زهرا(سلام الله علیها) یک تنه جلوی دشمنان ایستاند؟

سوال اصلی که معمولا از ما شیعیان می پرسند و میخواهند اقدام وحشیانه ی سران فتنه را بپوشانند این است که چرا بی بی دوعالم با وجود همسرشان که غیرت الله است به درب خانه آمدند تا این مشکل پیش بیاید.

1. در جواب به این سوال ابتدا باید سوالی را پاسخ داد که آیا آمدن سیدةالنساءالعالمین به درب خانه برای باز کردن مگر مشکلی دارد؟ در تاریخ آمده که زنان پیامبر زمانی که ایشان در خانه بودند به درب خانه می رفتند و با حفظ شئونات اسلامی پاسخ گوی ارباب رجوع بودند و این سوال جز از ذهن افراد خشک مذهب و جاهل که مقام زن را می خواهند کوچک کنند، تراوش نمی کند؛ چرا که زن ریحانه ای است که با حفظ شئونات اسلامی می تواند در اجتماع ظاهر شود و هیچ اشکالی ندارد.

2. از نگاه حضرت نبوت باطن و حقیقت توحید است و امامت و ولایت باطن و حقیقت نبوت می باشد پس هر چه در مقابل امامت امام علی باشد شرک و بی راه است و بر اساس این عقیده خود را برای امامت هزینه کردند(در پاسخ به این سوال که با وجود سکوت امام علی چرا شما به مقابله پرداختید؛ پاسخ می دهند که پیامبر فرمودند: مثل امام مانند کعبه است مردم باید ...

ادامه نوشته